Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

4ο "Παίζοντας με τις λέξεις" Συμμετοχές 1 - 5

Έφτασε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας όσα διάβαζα κι απολάμβανα μόνο εγώ όλες αυτές τις μέρες.
Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζω 20 καταπληκτικές συμμετοχές που είμαι σίγουρη πως θα σας δυσκολέψουν πολύ στη βαθμολογία!
Σας ευχαριστώ όλους για την ανταπόκριση και χαίρομαι που οι λέξεις: ήχος, παραμύθι, αντιπερισπασμός, βάρκα, δάσος, οδήγησαν τις σκέψεις σας σε μονοπάτια διαφορετικά, ακόμα κι όταν το θέμα ήταν το ίδιο.
Μονοπάτια που διαδέχονται το ένα το άλλο και  
πότε γίνονται δύσβατα με θέματα που πονάνε, πότε παιχνιδιάρικα και πότε παραμυθένια, μα πάντα οδηγούν στον ίδιο προορισμό.


Πριν σας αφήσω να "χαθείτε" στα μονοπάτια της ανάγνωσης, να σας πω πως όσο κι αν προσέχω, είναι πιθανόν να κάνω λάθη.
Αν δείτε κάποιο λάθος που αφορά συμμετοχή σας, θα σας παρακαλούσα να μου το επισημάνετε στο mail almikr@gmail.com
Αν το λάθος αφορά κάτι που μπορεί να ειπωθεί δημόσια, χωρίς να διακινδυνεύσει καμιά συμμετοχή, μπορείτε να το γράψετε στα σχόλια!


Και περνάμε στη βαθμολογία!
Οι βαθμοί που πρέπει να βάλετε είναι 3, 2, 1 ξεκινώντας από το 3 για τη συμμετοχή που σας άρεσε περισσότερο, 2 για την επόμενη προτίμησή σας και 1 για την τρίτη σας επιλογή.
Για την αποφυγή αδικιών είναι υποχρεωτικό να βαθμολογηθούν 3 συμμετοχές.
Δεν μπορείτε να βαθμολογήσετε δυο συμμετοχές με τον ίδιο βαθμό και δεν μπορείτε να βαθμολογήσετε τη δική σας συμμετοχή.
Επίσης κρατάτε κρυφή τη συμμετοχή σας και δεν τη δημοσιεύετε μέχρι να λήξει το παιχνίδι.

Τις βαθμολογίες θα τις γράψετε στα σχόλια, κάτω από αυτή την ανάρτηση μέχρι και την Παρασκευή 13/11 στις οχτώ το βράδυ.
Το Σάββατο 14/11 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Ο νικητής, ή η νικήτρια, καθώς κι ένας (που θα βγει με κλήρωση) από όσους βαθμολογήσουν, θα πάρουν συμβολικά δώρα.
Σας ευχαριστώ και σας αφήνω να απολαύσετε τις ιστορίες και τα ποιήματα!

Το "Παίζοντας με τις λέξεις" ξεκίνησε από τη Φλώρα στο  TEXNIS STORIES!





1. " σε μια μικρή όαση"

Ο ήχος της φωνής σου κι ο ήχος της πόλης.
Ένας γλυκόπικρος αντιπερισπασμός.
Στο παραμύθι που ζούμε.
Στο παραμύθι που μας πουλάνε.
Ο ατελείωτος δρόμος στο δάσος,
άλλοτε σκοτεινός, άλλοτε φωτεινός
κάποια στιγμή με οδηγεί σε μία μικρή όαση.
Μπαίνω στην βάρκα και συνεχίζω το ταξίδι μου
με κουπιά τα όνειρά μου.





2. Πορεία

Στο δάσος της ζωής μου νυχτοπερπατώ
Στα ακροδάχτυλα κάποιες φορές
απαλά πατώντας
Τα στοιχειά της ψυχής μου μην ξυπνήσω.
Συναντώ σπηλιές
κακοτράχαλους δρόμους,
πεδιάδες,
λίμνες, ποταμούς και άγριες θάλασσες
Χωρίς βάρκα όμως διασχίζω
τα ανάγλυφα της ζωής μου
Αγνοώντας τους σαγηνευτικούς ήχους των Σειρήνων
Δοσμένη στους στόχους μου
και στ' όνειρά μου
Φτιάχνοντας το δικό μου παραμύθι
Με ήρωες γήινους
Υπαρκτούς!
Κατάλαβες;

Κι αν συναντώ κάπου κάπου 
κάποιον δράκο
για αντιπερισπασμό εγώ 
από ηρωίδα
ευθύς αμέσως σε πράσινο λιβάδι μεταμορφώνομαι 
και ήρεμα απλώνομαι
μέχρι να χαθούν όλοι οι φόβοι μου
και να συνεχίσω

Ως το Τέλος!




3. Στο ύψος των θεών και των αγγέλων 

Μοιάζει με παραμύθι μα δεν είναι...
Μια μέρα γιορτινή
Που τα κοτσύφια στο δάσος τιτίβιζαν τραγούδια και ήχους της γης
Που τα κλαριά ανάπνεαν τους χυμούς της Άνοιξης
Και καρποφορούσαν αίμα και μέλι
Στάθηκα να ξεκουραστώ σε πέτρα ριζιμιά
Είχα αποστάσει απ' τη μάχη με της ψυχής τη φωτιά 
Άκουσα που λέτε
Από μακριά να έρχεται ο ήχος της θάλασσας
Και των κυμάτων ο σφοδρός τροχασμός
Θυμήθηκα τότε τα ταξίδια μου τις σκέψεις και τα οράματα
Που η ζωή αρνήθηκε να ξεκλειδώσει
Σκόνταψα στην πίκρα της διάψευσης για λίγο
Μα πόθησα σφοδρά την αρχή του νήματος να δω
Εκεί στο φως
Θέλησα σε ματιές λαγαρές ικέτης να αφεθώ
Πάνω στη ριζιμιά πέτρα έφερα τον εαυτό μου
Στο ύψος των Θεών και των αγγέλων..την ομορφιά δρασκέλισα

Δεν ήταν ένας αντιπερισπασμός στη μοναξιά
Μια αποστροφή στα δυσάλωτα μονοπάτια
Παρά ένα τράβηγμα δυνατό της καρδιάς στη χαρά
Σαν που τραβιέται η βάρκα απ' τον κάβο γοργά
Για να ερωτευτεί το χιλιόχρονο νερό
Κοίταξα γύρω
Τα δέντρα μπουμπούκιαζαν όνειρα κλεφτά
Οι φτέρες ψιθύριζαν συλλαβές του έρωτα
Ο άνεμος θρόιζε μηνύματα ζεστασιάς
Κι ένας χρυσός ήλιος ζέσταινε το χνούδι των νεοσσών
Οργασμός ζωής και συναισθημάτων πολιορκία
Πάνω στην ριζιμιά πέτρα πέρασα βελονιές στη σκέψη
Κι έφτιαξα χρυσοπλούμιστα πουκάμισα για να γιορτάσω

Μοιάζει ουτοπικό μα δεν είναι...
Εκεί στο δάσος με τις δρυς και τα σφεντάμια
Άρχισε το αίμα ξανά να κυλάει στις φλέβες
Ολοπόρφυρο τραγουδιστό και θεριωμένο
Αναθάρρησα
Και τότε το χέρι της Περσεφόνης σαν να μου ένευσε μέσα απ' τη γη
Λάθεψα όμως
Δεν ήταν το χέρι της Θεάς παρά μια κιτρινόμαυρη πεταλούδα
Που στο άνθος της ζωής επικονίαζε φως
Πέρασα τα χέρια μου πάνω της
Και κάτι σαν ψίθυρο ν' άκουσα:
"Μέθη είναι η ζωή στα κύτταρα
Όταν στην πίκρα ηχηρά δεν ξεπεζεύεις"
Πήρα τα λόγια φυλακτό κι ευγνώμων αναλογίστηκα:
Ζωή, σελίδα φαιά και τη πετώ
Ζωή, φτεράκι ανοικτό σε χοροστάσια πρωτινά να πάω
Στο ύψος των Θεών και των αγγέλων!



4. Οι κάτοικοι ενός λεξικού

Όλες οι λέξεις ήταν απογοητευμένες. Καμιά κίνηση στο σπιτικό τους εδώ και καιρό.  Πού και πού έβλεπες ανάμεσα στα ερμητικά κλειστά φύλλα μερικούς κόκκους σκόνης  να ανοίγουν μια χαραμάδα, να τόση δα, για να περνάει λίγο φως.
 -Κανείς δεν θυμήθηκε το λεξικό τους τελευταίους μήνες! Τι λυπηρό....όλες τις λέξεις πια τις έμαθαν οι άνθρωποι αυτού του σπιτιού; Είπε δυνατά το Κάπα!
Τα άλλα γράμματα είχαν αφήσει τις θέσεις τους  και  περπατούσαν   πέρα -δώθε.
-Φταίει  ο υπολογιστής, είπε το Δέλτα. Τώρα είναι πιο εύκολο να μαθαίνεις χωρίς να ανοίγεις βιβλίο!!!
-Τι απογοήτευση για τις λέξεις των βιβλίων, είπε το Έψιλον!!!!
Μερικές λέξεις κάθονταν  στα περιθώρια της σελίδας λυπημένες!
- Γιατί να μένουμε έτσι άπραγα και στενοχωρημένα; είπε το Ταυ. Ας παίξουμε ένα παιχνίδι. Ελάτε εδώ κοντά μου....ελάτε ντε, τι περιμένετε; Κάντε ομάδες και σχηματίστε όποια λέξη θέλετε. Οι ομάδες που πρώτες θα σχηματίσουν λέξεις, κερδίζουν!
Αμέσως ακούστηκαν τρεχαλητά. Τα γράμματα φώναζαν, φτιάχνανε ομάδες, ζωντάνεψαν όλα. Εξάλλου αυτός ήταν και ο προορισμός τους: να φτιάχνουν λέξεις.
Πρώτη η ομάδα του Άλφα που έφτιαξε τη λέξη ''δάσος'' και αμέσως φώναξε η ομάδα του Ρο τη δική της λέξη,''βάρκα''.
Και ξαφνικά όλα τα γράμματα άρχισαν να κουνιούνται και να πέφτουν  το ένα πάνω στο άλλο.
-Σεισμόόόόςςς, φώναξε το Ωμέγα!
-Όχι, είπαν όλα μαζί τα γράμματα της λέξης ''Ελπίδα''. Το λεξικό κινείται… κάποιος το παίρνει  από το ράφι.
 Ένας ήχος ακούστηκε. Σαν πυροβολισμός. Μερικές λέξεις τρόμαξαν…αλλά ήταν η Σοφούλα που χτυπούσε το χοντρό εξώφυλλο για να φύγει η σκόνη.
Και τότε το βιβλίο άνοιξε και πλημμύρισε φως! Τα γράμματα τυφλώθηκαν. Ήταν τόσο καιρό μέσα στο σκοτάδι. Είδαν τη Σοφούλα που γυρνούσε τις σελίδες και ένιωθαν σε κάθε τελίτσα τους κορμιού τους τον αέρα να τους γαργαλάει.
Ωχ, σταμάτησε…κάτι ψάχνει. Τα γράμματα έτρεχαν στις θέσεις τους. Πω πω θα τα έβλεπε η Σοφούλα και αυτό απαγορευόταν από τους κανόνες των λέξεων!
Και ξαφνικά η φωνή της μαμάς έκανε τη Σοφούλα να γυρίσει το κεφάλι και να απαντήσει. Να ο αντιπερισπασμός που χρειάζονταν .
Σε δευτερόλεπτα όλα ήταν ακίνητα και τα ολοστρόγγυλα γράμματα περίμεναν να εξηγήσουν στη Σοφούλα ό,τι ήθελε.
Εκείνη έψαχνε τη λέξη διήγηση….και ναι –φώναξε- το παραμύθι είναι διήγηση! Τι καλά!
Η μαμά ήλθε κοντά της.
-Είδες που δεν θέλεις να ανοίγεις το λεξικό σου; Εδώ οι λέξεις είναι μόνο για σένα και μπορείς να βρεις τα πάντα.
-Μα  είναι τόσο πιο εύκολο στον υπολογιστή!
-Μη ξεχνάς όμως ότι δεν ξέρεις τι να επιλέξεις ως σωστό πολλές φορές. Ενώ το βιβλίο έχει άλλη αξία. Μύρισέ το, νοιώσε την επαφή, τη γνώση…οι λέξεις είναι εδώ, σε περιμένουν.
Η Σοφούλα κοιτούσε τις λέξεις. Της φάνηκε πως κάποια γράμματα κουνούσαν το κεφαλάκι τους…μπα…αδύνατον, κάτι πάθανε τα μάτια της.
Ο υπολογιστής θα φταίει!!!



http://www.bethmoon.com/TouchWood09.html

5. Μεγάλοι φόβοι

Βαθιά, σε απάτητο, ανήλιαγο δάσος, τους πιο μεγάλους μου φόβους έκρυψα. 
Ανάμεσα σε δέντρα πανάρχαια και πλάσματα μυστήρια, είπα θα τους εγκαταλείψω. Ακούραστα έσκαβα για μέρες. Κι όσο έσκαβα, τόσο ψηλά ανέβαινα. Αιωρούμουν πάνω από το δάσος, πάνω από τη γη, πάνω από μένα. Μια πόρτα έβρισκα μισάνοιχτη στα σύννεφα, την έσπρωχνα με θράσος κι έμπαινα ακάλεστη στα παραμύθια.

Πότε κακιά μάγισσα, πότε αθώα πριγκίπισσα και πότε παιδί κατατρεγμένο γινόμουν κι ολοένα βασάνιζα και βασανιζόμουν πριν ζήσω καλά κι αυτοί καλύτερα.

Τις νύχτες κατέβαινα πάλι στη γη, κουλουριαζόμουν στη ρίζα μιας βελανιδιάς και κοιμόμουν ύπνο βαθύ χωρίς όνειρα.

Με χώματα στα νύχια, με φύλλα στα άπλεκα μαλλιά μου, σηκωνόμουν το χάραμα.
Κι έπιανα να σκάβω πάλι. Με χέρια ματωμένα, με μανία ανείπωτη. Ολοένα και με μεγαλύτερη βιάση ανέβαινα στη βάρκα της φαντασίας που θα με έβγαζε στη γη των άλλων. Στη γη των μονόκερων και των πικρών θαυμάτων.
Κι όσο έλειπα, τόσο ήμουν εκεί.
Γέμιζε το δάσος από τους ήχους που πνιχτοί έβγαιναν από το στόμα μου. 
Κάθε τόσο ένα ουρλιαχτό έσκιζε τον αέρα. Σήκωνα το κεφάλι ανατριχιάζοντας. Ώσπου κατάλαβα πως ήταν το δικό μου κι έπαψα να ανατριχιάζω. Κοντοστεκομόνουν μόνο να ακούσω τον αντίλαλο έτσι όπως χτυπούσε από κορμό σε κορμό ψάχνοντας μάταια διέξοδο.
Τα ζώα είχαν εξαφανιστεί εδώ και μέρες μην αντέχοντας να ακούν, μη θέλοντας να ξέρουν. 
Φοβήθηκαν τους φόβους μου που ορθώνονταν γυμνοί τριγύρω παρακαλώντας με να σταματήσω.
Για αντιπερισπασμό τους χάριζα πότε πότε ένα χάδι.
Τους άφηνα τότε να με κλείνουν στην αχόρταγη αγκαλιά τους και να με πνίγουν...να με πνίγουν...να με πνίγουν...
Λίγο πριν στερέψει η ανάσα μου, τους έσπρωχνα μακριά, συνέχιζα το σκάψιμο απελπισμένη, μα χίλιες φορές πιο αποφασισμένη.
Κάποτε τέλειωσα. Όρθωσα το κορμί και τους πρόσταξα να πέσουν στο λάκκο τους.
Εκείνοι τυλίχτηκαν στο λαιμό μου, πιάστηκαν από τα πόδια μου, τραβολογούσαν τα κουρέλια που είχαν μείνει από τα ρούχα του. 
Σα λύκαινα τινάχτηκα και τους πέταξα από πάνω μου.
Και για πάντα τους έθαψα.
Έτσι νόμιζα καθώς άφηνα το δάσος κι έφευγα μακριά.
Ένας άνθρωπος μισότρελος, χωρίς φόβους πια.
Κι εκείνοι; 
Ω, εκείνοι, σάπισαν όλοι τους. 
Γέμισαν σκουλήκια και τα σκουλήκια ένα φόβο φορτώθηκαν το καθένα κι άρχισαν να σέρνονται στα σκοτεινά. 
Από τότε με ψάχνουν.
Αλλάζω συνέχεια. 
Αλλάζω όνειρα, αλλάζω σχέδια, αλλάζω τις σκέψεις μου. 
Μιαν άλλη γίνομαι.
Θα με βρουν όμως. 
Το ξέρω. 
Θα με βρουν από τη μυρωδιά.
Τη μυρωδιά μου που πότισε για πάντα η δική τους.


Για να πάτε στην ανάρτηση με τις συμμετοχές 6 - 13 πατήστε εδώ!
Για να διαβάσετε τις συμμετοχές 14 - 20 πατήστε εδώ!

53 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαρία μου. Πρώτη πρώτη ήλθα να μην ξεχαστώ...Υπέροχες όλες οι συμμετοχές.........και εσύ άψογη!!!!!!
    Διάβασα δυο φορές για να είμαι ειλικρινής. Πολλά θέλω να ψηφίσω, τρία όμως μπορώ!!
    Τους 3 βαθμούς τους δίνω στο 3. ''Στο ύψος των θεών και των αγγέλων'' Θεϊκό!! Με μάγεψε!!
    Τους 2 βαθμούς στο 16.''Φοβάμαι μαμά''. Υπέροχα γραμμένο και τόσο συγκινητικό!
    Τον 1 βαθμό στο 5.''Μεγάλοι φόβοι''. Τι ωραία που γράφει για τους φόβους που έχουμε μέσα μας...τι εικόνες.......τι συναισθήματα!! Το απόλαυσα
    Λυπάμαι που δεν έχω άλλες βαθμολογίες
    Καλή επιτυχία και συγχαρητήρια σε όλους
    Μαρία μου και αν θες διόρθωσε το 3 σε 1 εκεί που γράφεις για την βαθμολογία. ''.......... και 3 για την τρίτη σας επιλογή.''
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου καλημέρα!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βαθμολογία, για τα καλά σου λόγια και για τη βοήθειά σου...δε θα το έβλεπα ποτέ το 3!!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία μου και συγχαρητήρια για την διοργάνωση!!
    Πολύ χαίρομαι που ξεκίνησε πάλι το αγαπημένο μας παιχνίδι! :)

    Μπράβο σε όλους!!

    3 βαθμούς στο ν16 Φοβάμαι μαμά!!!
    2 βαθμούς στο ν4 Οι κάτοικοι ενός λεξικού και
    1 βαθμό στο ν11 Συνεχίζεται...

    Καλό σαββατοκύριακο φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου!
      Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  3. Δεν έχω λόγια!
    Όχι , έχω δηλαδή, αλλά είναι πολλά.... Μα είναι τόσα πολλά αυτά που μου άρεσαν!
    Θα μείνω σε αυτά που μου έκλεψαν την καρδιά αμέσως . Και ξαναγύρισα να τα διαβάσω... Σημαντικό!

    Στο 8 το 3αρι μου γιατί με τις αναμνήσεις κάπου στο νούμερο 36-37 κι εγώ θα κολλούσα. Μετά μεγάλωσα!
    Στο 10 τους δύο μου βαθμούς (όχι δεν θα εξηγήσω τώρα το γιατί... ) και στο 12 το έναν μου βαθμό, γιατί μου αρέσουν τα μικρά που λένε τόσα πολλά!
    Φυσικά κι άφησα απέξω κι άλλα που μου άρεσαν πολύ. Τι να κάνω ..βάλε κι άλλους βαθμούς , όπως στο Συμπόσιο ☺
    Φεύγω αλλά θα ξανάρθω να διαβάσω, γιατί μου άρεσαν όλα πολύ!

    Φιλιά πολλά σε όλους!
    Μαρία μου ...άψογη! Μπράβο σου! Μου άρεσε ο πρόλογος σου πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αριστέα μου!
      Όσους βαθμούς κι αν βάλω, πάντα θα μένουν απέξω κάποια αγαπημένα!!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  4. Τι αντιπερισπασμός ήταν αυτός; Με τις ιστορίες λέω, που μου είχαν διαφύγει τελείως με τόσα..άλλα! Θα ξανάρθω Ζήκο! Φιλιά πολλά! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα ποια μιλάει για αντιπερισπασμό...χαχα!
      Μπομπονιέρα δε βλέπω...χμμμ!!!
      Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα σου Μαρία μου. Να λοιπόν που ξεκινάει να ξεδιπλώνεται μπροστά μας μια πανέμορφη "παρέλαση" δημιουργιών είτε στον ποιητικό είτε στον απλό λογοτεχνικό λόγο. Συγχαρητήρια για τη διοργάνωση αυτής της όμορφης ιστορίας, επίσης συγχαρητήρια για τις συμμετοχές όλων.
    Διάβασα προσεκτικά 20 συμμετοχές και δεν ξέρεις πραγματικά τι να επιλέξεις.
    Ρόλο παίζει η ένταση της στιγμής, η φόρτιση της συγκυρίας, τι λέει και που επικεντρώνει κάθε κείμενο. Δύσκολη επιλογή πραγματικά μου είναι πολύ δύσκολο να επιλέξω 3 μόνο κείμενα.
    Στα πλαίσια όμως της συμμετοχής κάνω την επιλογή μου:
    3 ΒΑΘΜΟΙ: Στους "ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΝΟΣ ΛΕΞΙΚΟΥ" η συμμετοχή υπ. αριθμόν 4

    2 ΒΑΘΜΟΙ: Στα "ΛΟΥΣΤΡΙΝΙΑ ΝΟ.37" η συμμετοχή υπ. αριθμόν 8

    1 ΒΑΘΜΟΣ: Στο "ΔΙΩΞΕ ΜΟΥ ΤΟΝ ΠΟΝΟ" η συμμετεοχή υπ. αριθμόν 14

    Και πάλι να πω, ότι δεν διεκδικώ την απόλυτη ορθότητα καθώς προφανώς αδικήσω κάποιες άλλες συμμετοχές αλλά.....
    Το ζητούμενο σε όλο αυτό είναι η συμμετοχή.

    Φιλιά Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανείς μας Γιάννη μου δεν τη διεκδικεί, οπότε μην έχεις άγχος!
      Άλλωστε το ζητούμενο είναι η συμμετοχή όπως πολύ σωστά λες!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. 3 βαθμούς στο 10
    2 βαθμούς στο 8
    1 βαθμό στο 4

    Μπράβο σ' όλους τους δημιουργούς!
    Μαρία μου, συγχαρητήρια και πολλά ευχαριστώ για την όμορφη κι άψογη διοργάνωση/φιλοξενία. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα κι από μένα!! Δεν ξέρω πάλι τι να πρωτοψηφίσω.. Εχω γύρω στα 7 κείμενα κι είναι όλα ισάξια μέσα μου.. Θα σκάσω... Λυπάμαι πολύ για τα κείμενα που δεν θα καταφέρω να τους δώσω βαθμό (ειδικά για τα πιο αγαπημένα μου) όμως θα τα τιμήσω δεόντως στα αποκαλυπτήρια, στο σπιτάκι τους!!
    Να δώσω συγχαρητήρια σε όλες τις συμμετοχές που καταπιάστηκαν με τις λέξεις, καλή αρχή να χει το παιχνίδι μας και καλή επιτυχία σε όλους!!
    3 βαθμούς στο 5. Μεγάλοι φόβοι
    2 βαθμούς στο 7. Μια στιγμή φτάνει
    1 βαθμό στο 12. Το ταξίδι

    Να σαι καλά Μαρία μου, σε ευχαριστούμε για όλα και αν γίνεται θα θελα να χαμε και λίγους βαθμούς ακόμα να δίναμε!! Φιλάκια πολλά σε όλους και καλό σ/κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριλένα μου...
      Με την Αριστέα είσαι η δεύτερη που ζητάς κι άλλους βαθμούς.
      Κι αν θυμάμαι καλά, είχες ξαναζητήσει παλιότερα...βρε λες?
      Με βάζετε σε σκέψεις!
      Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
    2. Πραγματικά δεν είναι κάτι να δώσεις δυο άσους ακόμα!
      Μένουν λιγότερες ( ή καθόλου) συμμετοχές χωρίς βαθμό στο τέλος ( όχι ότι έχει μεγάλη σημασία... έτσι για την τιμή) και ο άλλος που βαθμολογεί έχει μικρότερη την αίσθηση της αδικίας!
      Το μόνο που πρέπει να υπολογίσεις Μαρία μου είναι μία ταλαιπωρία χι παραπάνω για σένα! Εγώ πχ που δεν το έχω με τους αριθμούληδες ξερομετράω το δόλιο και πάλι είμαι σίγουρη ότι έχω κάνει λάθος στο τέλος! ☺

      ήρθα να διαβάσω πάλι.,.... μερικές συμμετοχές μου έκλεψαν την καρδιά!

      Μπράβο σε όλους!

      Διαγραφή
    3. Λέγε λέγε το κοπέλι, κάνει τη γριά και θέλει!! χαχα!
      Σοφές οι παροιμίες!
      Ας βάλουμε άλλους δυο άσσους από την επόμενη φορά!

      Διαγραφή
    4. Αλήθεια!!! Να σαι καλά Μαράκι μας!! Σε ευχαριστούμε!! :)))

      Διαγραφή
  8. Τι όμορφα μονοπάτια που οδήγησαν σε διαφορετικούς δρόμους οσους εγραψαν αυτες τις θαυμαστές ιστορίες Μαρία μου !!!
    Ειναι αληθεια οτι δυσκολα μπορεις να ξεχωρίσεις για να βαθμολογησεις .. αυτό γινεται καθε φορα. που διαβαζουμε και δεν εχουμε βαθμους να δώσουμε σε όλα .. αξιζουν πραγματι ολες οι συμμετοχες...και εσύ οικοδεσποινα αψογη.. να εισαι καλα και να περνας ομορφα... φιλακιαααα οι βαθμοί μου ειναι ..
    3 βαθμους δινω στο 8 τα λουστρίνια Νο 37...ο ρεαλισμός της γραφής υπέροχος
    2 βαθμους δινω στο 10 εξαιρετικό και με πρωτότυπο θέμα...
    1 βαθμό δινω στο 3 . ομορφες εικονες .μου αρεσε το αισιοδοξο μηνυμα στο τελος...
    σταναχωριέμαι που αφησα πολλες ομορφες συμμετοχες χωρις βαθμό. Μαρια μου... καλη επιτυχια σε όλους ευχωμαι... !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και κάθε μονοπάτι είναι τόσο όμορφα ξεχωριστό!
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Μπραβο συγχαρητήρια σε όλους που συμμετείχαν ....
    Δεν βάζω βαθμούς ..δε τα πάω καλά με την βαθμολογία ..χαχαχα ..θα έβαζα σε όλους 10
    καλή συνεχεία ..Μαρία μου ...φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ειρήνη μου!
      Τ 10 σου σε όλους πολύ το χάρηκα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Συγχαρητήρια σε όλους, όλες οι συμμετοχές ήταν εξαιρετικές! Απόλαυσα την ανάγνωση, και τώρα που καλούμαι να ψηφίσω, συνειδητοποιώ ότι δυσκολεύομαι για άλλη μια φορά να ξεχωρίσω τρεις μόνο συμμετοχές.
    Θα δώσω τους 3 βαθμούς στο 8 (Λουστρίνια Νο 37), τους 2 βαθμούς στο 1 (Σε μια μικρή όαση) και τον 1 βαθμό στο 5 (Μεγάλοι φόβοι). Τα ξεχώρισα από την πρώτη στιγμή...
    Καλή επιτυχία σε όλους!
    Φιλιά πολλά, Μαρία μου και μπράβο για την άψογη διοργάνωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαρία μου καλημέρα
    Συγχαρητήρια σ' όλες τις συμμετοχές και σ' εσένα
    με την άψογη διοργάνωση!!!
    Για άλλη μια φορά η σοδειά ήταν υπέροχη!!!
    Τα διάβασα και τα ξαναδιάβασα κι όλο πιο
    πολλές ομορφιές ανακάλυπτα
    Στη βαθμολογία μπερδεύτηκα πολύ αξιολογούσα
    κι όλο πιο πολλά μου άρεσαν...τελικά και μόνο χάρη
    του παιχνιδιού πήγα σ΄' αυτά:
    3 βαθμοί στο Νο 10 με άρωμα μιας άλλης εποχής...απίθανο!!
    2 βαθμοί στο Νο 8 γι αυτό το ανέφικτο που δεν θα σταματάμε
    να ψάχνουμε...
    Κι τέλος τον 1 βαθμό στο 15 (διαφυγή...όπως κι ο τίτλος!)
    Ας συνταξιδεύουμε... ας δημιουργούμε με πνεύμα ελεύθερο
    γιατί αυτό και μόνο αυτό μας αναβαπτίζει...

    Σε φιλώ γλυκά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσυπογράφω την τελευταία σου φράση και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βαθμολογία Ελένη μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Μετά από πολύωρη και ενδελεχή ανάγνωση και μεγάλο πιάσιμο στην καρέκλα του υπολογιστή, ψηφίζω τα εξής:

    3 βαθμοί για το "13. Greek krisis HITS 2015"
    2 βαθμοί για το "5. Μεγάλοι φόβοι" και
    1 βαθμός για το "10. Η περούκα"

    Θερμά συγχαρητήρια σε όλους που συμμετείχαν και, βεβαίως, στην οικοδέσποινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Άννα μου!!!
      Πάμε στην επόμενη ανάρτηση να κυνηγήσουμε την πεταλούδα να ξεπιαστούμε!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Λοιπόν φίλοι μου, ιδού η βαθμολογία μου...

    8. Λουστρίνια νούμερο 37... ασυζητητί 3 βαθμούς
    5. Μεγάλοι φόβοι... 2 βαθμοί.
    9. Η αλήθεια της!... 1 βαθμό.

    Επίσης μου άρεσε πολύ το 3. Στο ύψος των θεών και των αγγέλων, αλλά δεν είχα άλλο βαθμό.

    Μπράβο σε όλους.
    Κόντρα στους νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
    Συγχαρητήρια σε όλους.
    Με δύσκολες και ασύνδετες λέξεις, πλέχτηκαν απίθανες ιστορίες.

    Οι ψήφοι μου έχουν ως εξής και έχουν να κάνουν καθαρά με το τι με άγγιξε περισσότερο σαν εικόνες και γραφή και οχι σαν τη
    "μάστιγα κοινωνίας" που αντιπροσωπεύτηκε όντως πολύ όμορφα στις ιστορίες.

    Τους 3 βαθμούς στη συμμετοχή 12. Το ταξίδι
    Τους 2 βαθμους στη συμμετοχή 20. Η ζωή μου για τη δική της
    Τον 1 βαθμό στη συμμετοχή 1. " σε μια μικρή όαση"

    Καλή επιτυχία σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρία μου συγχαρητήρια για την όμορφη φιλοξενία, είσαι άψογη οικοδέσποινα (αν και με καταπίεσες ναι ναι θα το πω το παράπονο μου πιο πολύ και από την Αριστέα). Μόνο 3 βαθμούς; Θα συμμορφωθώ όμως με τους κανόνες του παιχνιδιού και θα ψηφίσω αφού πω ένα μπράβο σε όλους για τις υπέροχες εμπνεύσεις που μας χάρισαν παρότι οι λέξεις δεν ήταν εύκολο να ταιριάξουν μεταξύ τους και να φτιάξουν ιστορίες.
    Το λοιπόν δίνω 3 βαθμούς στο 9. Η αλήθεια της! γιατί κάτι παρόμοιο το έχω ζήσει στο οικογενειακό μου περιβάλλον και μου θύμισε πράγματα και καταστάσεις και πόσο πρέπει κάποιες μητέρες να τις θαυμάζεις!
    Τους 2 βαθμούς μου τους δίνω στο 13. Greek krisis HITS 2015 γιατί το βρήκα ευρηματικότατο και με έκανε να γελάσω.
    Και τέλος τον 1 μου βαθμό στο 1." σε μια μικρή όαση" γιατί σε τόσο λίγες γραμμές εμένα με γέμισε αλήθεια.
    Τις λάτρεψα όμως όλες γιατί είχε η κάθε μία κάτι δικό της να μας πει.
    Μπράβο και πάλι σε όλους! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, τελικά αυτή θα είναι η τελευταία φορά που σε καταπιέζω...χαχα!
      Από την επόμενη θα μπουν δυο άσσοι ακόμα, γιατί η Αριστέα και η Μαριλένα κατάφεραν να με πείσουν!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βαθμολογία σου!

      Διαγραφή
  16. εφτασα και εγω που διαβασα και ξαναδιαβασα και δεν χορταινα !!!! Συγχαρητηρια σε ολους κια ολες και πιο πολυ Μαρακι μου σε σενα που συνεχισζεις το παιχνιδι της Φλωρας μας !!!
    Το 3 μου στο 14 μιας και ειναι περα για περα αληθινο και μια γλυκεια μανουλα φιλη μου το βιωνει καθημερινα !!
    το 2 μου στο 8 στα λουστρινενια παπουτσακια
    το 1 μου στο 10 της Θαλλιως και του Γιωργη !!!
    και ολα τα μπραβο μου στο 1 , στο 5 , στο 9 , στο 13 , στο 15 παναξιες γραφές ολες τους
    Σε φιλω καρδια μου και σε ευχαριστω που επελεξες μια μου λεξη !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κάτια μου!
      Εύχομαι μόνο όλα να πάνε καλά για τη φίλη σου και το παιδί της!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Μαρία μου,
    συγχαρητήρια για τη διεκπεραίωση του παιχνιδιού για ακόμη μια φορά.
    Τα πεζά αλλά και τα ποιήματα είναι όλα ξεχωριστά.
    Όλα αξίζουν μια καλή βαθμολογία
    και με μεγάλη δυσκολία κατάφερα να ξεχωρίσω και να βαθμολογήσω.
    Έτσι λοιπόν δίνω
    3 βαθμούς στο 8 γιατί αυτές οι γόβες μου έπεσαν πολύ στενές και τέντωσαν τις χορδές της ψυχής μου.
    2 βαθμούς στο 19 γιατί ενώ υπήρξαν ιστορίες με το ίδιο θέμα αυτή μου μίλησε δυνατά.
    Τέλος 1 βαθμό δίνω και στο 14 γιατί δεν μπορεί μάνα να την διαβάσει και να μην ταυτιστεί με το συναίσθημα της ιστορίας.
    Επίσης νομίζω πως αδικώ τη Θαλλιώ και το Γιώργη κι ας μην φαίνεται ρεαλιστική αυτή η # τόση αγάπη # ,
    που εμπεριέχει # τόση τρυφερότητα # !!!.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Φλώρα μου για όλα!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Καλησπέρα Μαράκι! Κάθε φορά και πιο δύσκολα γίνεται η επιλογή, ειδικά σε μας που είμαστε δύο και δεν συμφωνούμε σε όλα, όπως είναι φυσικό. Μετά από πολύ διάβασμα και συζήτηση, καταλήγουμε να δώσουμε
    3 βαθμούς στο # 2. Πορεία επειδή η πορεία της ζωής και της αυτογνωσίας, όσο πικρή κι αν είναι πολλές φορές, είναι και συναρπαστική.
    2 βαθμούς στο # 9 Η Αλήθεια της, πικρή, οδυνηρή και γενναία και τέλος,
    1 βαθμό στο # 17 Η νύχτα της αλήθειας και της απώλειας...
    Με την πεποίθηση πως αδικήσαμε όλα τα υπόλοιπα, αλλά σεβόμενες τους κανόνες, σ' ευχαριστούμε για τους θησαυρούς αυτούς, που με πολύ σεβασμό κι αγάπη, μας παρουσίασες!
    Πολλά φιλιά
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μαρία αφού σε συγχαρώ για την διάθεση σου να συνεχίσεις το "Παιχνίδι των λέξεων" της Φλωρίτσας μας περνάω στην ψηφοφορία και δίνω:
    -3 βαθμούς στο καταπληκτικό 10 (Η περούκα) -ενθουσιάστηκα από το λεκτικό σκέρτσο και την τέλεια ενσωμάτωση του…… ΑΝΤΙΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΥ που υποψιάζομαι ότι θα πρέπει να δυσκόλεψε πολύ τους διαγωνιζόμενους. Αυτός η αυτή που κρύβεται πίσω από το κείμενο ξέρει να γράφει,τελεία και παύλα και περιμένω με ανυπομονησία να αποκαλυφθεί.
    -2 βαθμούς στο 13 Ευρηματικότατη και έξυπνη η λίστα επιτυχιών του 2015 και την έγραψε κάποιος που σίγουρα έχει χιούμορ ενσωματώνοντας με χαριτωμένο τρόπο όλες τις λέξεις.Μέχρι και τον…..ΑΝΤΙΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟ τον έκανε να τον δω με άλλα μάτια και μάλιστα τον συμπάθησα και λιγουλάκι!χα,χα,χα
    -1 βαθμό στο 12 (Το ταξίδι) –γιατί έτσι μου αρέσει!χα,χα,χα
    Καλή επιτυχία σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαράκι μου συγχαρητήρια για το παιχνίδι και τη μικρή συλλογή «κοσμημάτων» που παίρνουν μέρος.
    Η αξιολόγησή μου έχει ως εξής:
    # 10. Η περούκα (3 βαθμοί και χίλια θαυμαστικά για τον/την δημιουργό της Θαλιώς!)
    # 5. Μεγάλοι φόβοι (2 βαθμοί, που σε καμμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην αξία του, αλλά για τις ανάγκες του παιχνιδιού...)
    # 12. Το ταξίδι - με τον τελευταίο μου 1 βαθμό, έβγαλα εισιτήριο και σήκωσα πανιά στις «φεγγαρένιες θάλασσες»...

    Υ.Γ. Μπορώ να «βαθμολογήσω» ένα σχόλιο; Εκτός συναγωνισμού, έτσι... σαν «ειδικό βραβείο»
    “Ας συνταξιδεύουμε... ας δημιουργούμε με πνεύμα ελεύθερο, γιατί αυτό και μόνο αυτό μας αναβαπτίζει... “
    Aχ Ελένη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μαρία μου Μαρία μου παρέλαβα με αγάπη!!

      Διαγραφή
    2. Αχ Μαρία μου Μαρία μου παρέλαβα με αγάπη!!

      Διαγραφή
    3. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου για τη βαθμολογία!
      Και το σχόλιο πραγματικά άξιζε ειδικό βραβείο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  21. Μαρία μου και αυτή τη φορά η συλλογή από μικρά διαμαντάκια ήταν φανταστική. Αφού συγχαρώ όλους τους δημιουργούς και εσένα περνώ στην βαθμολογία.

    Τους 3 βαθμούς τους δίνω στο 5 "Μεγάλοι φόβοι"
    Τους 2 βαθμούς στο 3 " Στο ύψος των θεών και των αγγέλων"
    και 1 βαθμό στο 4 "Οι κάτοικοι ενός λεξικού"

    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Απόλαυσα 20 εξαιρετικά κείμενα και ποιήματα, διάβασα, συγκινήθηκα, ταράχτηκα, χαμογέλασα, αναρίγησα.....συγχαίρω όλους ανεξαιρέτως τους συμμετέχοντες για τα συναισθήματα που μου χάρισαν, στέκομαι ιδιαίτερα σ΄αυτούς που καταπιάστηκαν με το μείζον θέμα της εποχής μας, το μεταναστευτικό και με ξεχωριστή ευαισθησία και ενδιαφέρον ,έστρεψαν σ΄αυτό την προσοχή μας ,μέσα από τις ιστορίες τους, πολλές ευχαριστίες και σε σένα Μαρία μου, για την ιδιαίτερη επιμέλειά σου στη διεξαγωγή αυτού του αγαπημένου "παιχνιδιού" Βαθμολογώ λοιπόν με 3 βαθμούς το 8. Τα λουστρίνια Νο 37 γιατί λατρεύω τα παπούτσια, τη γραφή αυτού του κειμένου και γιατί....κατά μεγάλο μέρος ταυτίστηκα μ΄αυτή την ιστορία...με 2 βαθμούς το 10 Η περούκα με μάγεψε με την ιδιαίτερη γραφή της, την ευαισθησία και την λεπτότητά της.....τον 1 βαθμό στο 4 Κάτοικοι Λεξικού Υπέροχο θέμα, πρωτότυπη σύλληψη, ευφάνταστη πλοκή, με συνάρπασε , όπως και το ποίημα αρ. 3 Στο ύψος των θεών και των αγγέλων, εξαιρετικό !!! Εκτόξευσε στα ύψη την απόλαυση της ανάγνωσης !!! Συγχαρητήρια και ευχαριστίες σε όλους τους συμμετέχοντες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καταπληκτικά κείμενα!
    Μόνο τρία όμως εξ' αυτών μπορώ να βαθμολογήσω:
    3 βαθμοί στο 4
    2 βαθμοί στο 10
    1 βαθμοί στο 7

    Πολλά φιλιά Μαρία μου κι ελπίζω την επόμενη φορά να (είμαι εδώ για να) προλάβω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!!

      Φιλιά πολλά κι ελπίζω να προλάβεις!!

      Διαγραφή
  24. Πολλά τα συγκινητικά κείμενα, γεμάτα ευαισθησία και ανθρωπιά.
    Το προσφυγικό δράμα προστέθηκε στα έντονα ερεθίσματα που ωθούν για γράψιμο.
    Συμβατική η βαθμολογία,
    –3 βαθμοί στο 9, «Η αλήθεια της!». Καλογραμμένο, τέμνει εύστοχα ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα. Η πρόταση «Ο ήχος τής φωνής του ήταν σαν ριπή όπλου…» σηματοδοτεί την αγωνία και το άγχος τής μοναχικής μάνας τού διηγήματος, μπροστά στην ευθύνη τού μεγαλώματος ενός παιδιού.
    –2 βαθμοί στο 17, «Η νύχτα τής αλήθειας». Βαρύ θέμα. Ο αναγνώστης μεταφέρεται εύκολα στην ατμόσφαιρα του διηγήματος και μετέχει στην ψυχική κατάσταση τού ήρωα.
    –1 βαθμός στο 14, «Διώξε μου τον πόνο!». Βαρύ κι αυτό το θέμα, γραμμένο με πολλή τρυφερότητα. Αδρή η περιγραφή τής απόγνωσης αλλά και τής ελπίδας τής μάνας.
    –Το παιχνίδι των λέξεων, όπως και οι διαρκείς πρωτοβουλίες τής Αριστέας, αναδεικνύονται σε σημαντικά κίνητρα συγγραφής. Και είναι πολύ ελπιδοφόρο να υπάρχουν τόσοι, που γράφουν ωραία!
    Να είσαι καλά, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη σε ευχαριστώ πάρα πολύ και για τη βαθμολογία και για τα καλά σου λόγια!
      Κι εσύ να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  25. Τι υπέροχες ιστορίες Μαρία μου.
    Τώρα μπόρεσα να τις διαβάσω.
    Η μία καλύτερη από την άλλη.
    Οι ιστορίες των προσφύγων, συγκλονιστικες, είναι μέσα στις ζωές μας καθημερινά.
    Να μπορούσαν να τις διαβάσουν! .
    Θα επισκεφτώ κάθε μπλογκ για να πω μπράβο σε όλους.
    Καλή εβδομάδα.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή