Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Ο μπαμπάς μου....Father - Far away-#FMSphotoaday

Οι γονείς μου με απέκτησαν σε μεγάλη ηλικία και μετά από πολλές προσπάθειες.
Ίσως επειδή το πάλεψαν τόσο, ήξεραν καλά τι ήθελαν.
Ήθελαν να είναι μαζί, ήθελαν παιδιά, ήθελαν οικογένεια και την υπηρέτησαν με τον καλύτερο τρόπο. Πάντα μαζί, πάντα αγαπημένοι, πάντα το λιμάνι μου.
Είναι οι καλύτεροι γονείς που θα μπορούσα να έχω.
Με πάνω από σαράντα χρόνια διαφορά, θα μπορούσα ίσως να μιλάω για το περιβόητο "χάσμα των γενεών" και όλα αυτά τα άχαρα στερεότυπα, αλλά δε θα το κάνω.
Όλα αυτά, τα θεωρώ υπερβολές και πολλές φορές χαζομάρες.
Η αλήθεια είναι πιο απλή και χωρίς γαρνιτούρες.
Κάποιοι άνθρωποι, σε όποια ηλικία και να αποκτήσουν παιδιά, θα είναι ανίκανοι για γονείς.
Οι δικοί μου, ήταν, είναι, φτιαγμένοι για γονείς.
Ίσως επειδή αγαπιούνται και ξέρουν να αγαπούν.

Δεν ένιωσα ποτέ άσχημα, ούτε μειονεκτικά, όταν στο σχολείο πρώτη φορά διαπίστωσα πως οι γονείς των άλλων παιδιών ήταν πολύ νεότεροι.
Τι κι αν ήταν;
Οι δικοί μου γονείς ασχολούνταν μαζί μου, οι δικοί τους είχαν άλλες προτεραιότητες.
Όταν ο δικός τους πατέρας ήταν στο καφενείο, ο δικός μου έπαιζε μαζί μου, με μάθαινε κολύμπι, ποδήλατο, να φτιάχνω χαρταετούς, μου έλεγε ιστορίες και μου αγόραζε βιβλία.
Πολλά βιβλία.
Πηγαίναμε στο βιβλιοπωλείο κι όσο εγώ χανόμουν για ώρα ψάχνοντας και μυρίζοντας τα βιβλία (πάντα τα μυρίζω), έπιανε την κουβέντα με το φίλο του το βιβλιοπώλη.
Μιλούσαν κυρίως για πολιτική κι εγώ τα άκουγα όλα.
Τα περισσότερα δεν τα καταλάβαινα τότε.
Αργότερα έκανα τους συνειρμούς και διαπίστωσα πως μεγάλωνα σε ταραγμένες εποχές.
Αλλά και ποιές εποχές δεν είναι ταραγμένες;
Όταν είχε κι άλλες δουλειές και δεν μπορούσε να με πάρει μαζί του, έπαιρνε μαζί του την περιβόητη λίστα με τα βιβλία που ήθελα, για να διαλέξει ένα από κει.
Ποτέ δεν το ξέχασε!
Τα βράδια διάβαζε την εφημερίδα του δυνατά για να ακούει και η μαμά που όλο και κάτι έφτιαχνε.
Άκουγα κι εγώ.
Ζωγράφιζα ή διάβαζα, αλλά σήκωνα το κεφάλι κι άκουγα για προβλήματα και πολέμους μακρινούς όπως νόμιζα.
Όσο ο μπαμπάς ήταν εκεί δεν φοβόμουν τίποτα.
Ήμουν πολύ μικρή για να ξέρω πως κάποια πράγματα ακόμα κι αυτός δεν μπορούσε να τα διορθώσει.

Το μόνο που φοβόμουν και αυτό μετά το θάνατο των γιαγιάδων μου που βίωσα στο δημοτικό, ήταν να μην πάθουν κάτι.
Ξαφνικά γνώρισα το θάνατο και τον φοβήθηκα.
Κατάλαβα πως σου στερεί αγαπημένα πρόσωπα.
Τόσα χρόνια μετά, ακόμα αυτόν φοβάμαι.
Στα μάτια μου όμως είναι ακόμα νέοι.
Γι αυτό, τώρα που ο πατέρας μου περνάει σοβαρό πρόβλημα υγείας, ξαφνιάστηκα που στο νοσοκομείο τον αποκάλεσαν "παππούλη".
Έμεινα με το στόμα ανοιχτό.
Στα μάτια μου είναι πάντα ο πατέρας που κρατούσε το ποδήλατό μου και γέλαγε, ο δυνατός, παντοδύναμος εκείνος άντρας που έκανε τα πάντα για μένα, που ακόμα θα τα έκανε αν τον άφηνα, ή θα στενοχωριόνταν που δε θα μπορούσε να τα κάνει.
Έτσι στη μεγαλύτερη φουρτούνα της ζωής μου τον άφησα απ' έξω.
Ακόμα το έχει παράπονο.

Με πόση σιγουριά και ασφάλεια μεγάλωσα δίπλα του δεν μπορώ να το περιγράψω με απλά λόγια.
Ακόμα κι όταν μεταλλάχτηκα για ένα διάστημα σε μουτρωμένη κι ανικανοποίητη έφηβη, αυτός το αντιμετώπισε στωικά.
Έκανε πως δεν πρόσεχε τα ξεσπάσματά μου. 
Συνέχιζε τα αστεία του μέχρι να με κάνει να γελάσω.
Δεν ήταν τόσο αυστηρός όσο ήταν η μαμά.
Είμαι σαράντα και, έχω πια μεγάλα παιδιά, αλλά είμαι ακόμα το κοριτσάκι του μπαμπά.
Άλλωστε όσο έχουμε τους γονείς μας, είμαστε ακόμα παιδιά, όσο χρονών και να είμαστε.
Θέλω λοιπόν να μείνω παιδί  για πολλά χρόνια ακόμα.
Θέλω ο μπαμπάς μου να συνεχίσει να λέει τα αστεία του, να κάνει τις πλάκες του και μετά να γελάει πονηρά σαν σκανταλιάρικο παιδί.
Δεν είναι "παππούλης".
Είναι ο πατέρας μου, ο μπαμπάς μου. 

Day 2...Father


Day 3...Far Away



52 σχόλια:

  1. την Καλημερα μου..και καλή εβδομάδα.. επειδή έχω μια μεγάλη αδυναμία στον πατέρα μου και επειδή έχει περάσει πολλά προβλήματα υγείας. συγκινήθηκα πάρα πολύ με τα λόγια σου... εύχομαι να πάνε όλα καλά..με την υγειά του από καρδιάς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ...μακάρι να τους έχουμε δίπλα μας για πολλά χρόνια ακόμα..καλή εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα κοριτσάκι του μπαμπά σου! Κι εμένα ο μπαμπάς μου ήταν όλος μου ο κόσμος όταν ήμουν μικρή. Εκείνος με μεγάλωσε. Να τον χαίρεσαι και γερός να είναι εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Γεωργία μου..το ξέρω..ακόμα θυμάμαι τη συγκλονιστική σου ανάρτηση για εκείνον...

      Διαγραφή
  3. Με συγκίνησες απίστευτα... Μπορώ να πω ότι για μένα είναι η καλύτερη ανάρτηση που έχεις κάνει. Έχω κι εγώ τρελλή αδυναμία στον μπαμπά μου γιατί ήταν έτσι τρυφερός, και τόσο στοργικός που σε καταλαβαίνω απόλυτα!
    Είναι πάρα πολύ σημαντική η επικοινωνία μιας κόρης με τον πατέρα. Όλη της η ζωή στιγματίζεται από αυτόν και οι αυριανές επιλογές της είναι αποτέλεσμα αυτής της σχέσης.
    Μαράκι μου, εύχομαι ο μπαμπάς σου να είναι πάντα γερός και να ξεπεράσει γρήγορα το πρόβλημα υγείας που έχει! Καλή εβδομάδα!!!
    Φιλιά πολλά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Έχω καταλάβει ότι και ο πατέρας σου είναι κάπως έτσι..και η μαμά σου..ίσως για αυτό να τους συμπαθώ τόσο..μου θυμίζουν τους δικούς μου γονείς..πάντα μαζί, πάντα αγαπημένοι, πάντα η ψυχή της οικογένειας..πάντα βράχοι...
      Μακάρι να είναι πάντα καλά!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφη και συγκινητική η σημερινή σου ανάρτηση! Εύχομαι ο μπαμπάς σου να ξεπεράσει σύντομα το πρόβλημα υγείας που έχει και να είναι πάντα γερός! Πολλά φιλούθκια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία μου καλημέρα..Εύχομαι ο πατέρας σου να ξεπεράσει τα προβλήματα,να μην ταλαιπωρείται!Με τέτοια κόρη όμως που έχει δίπλα του είμαι σίγουρη ότι παίρνει δύναμη..Μπράβο σου!Δεν υπάρχει καλύτερο από το να αναγνωρίζεις την αξία των γονιών σου..Βλέπω φοβερή αχαριστία παιδιών καθημερινά(δεν φταίνε μόνο εκείνα σίγουρα..)και τώρα που σε διάβαζα ένιωσα συγκινημένη!Πόσο δίκιο έχεις ότι κάποιοι όσο χρονών και να είναι,είναι ανίκανοι για γονείς..Και αυτό το παρατήρησα σε μεγάλο βαθμό..Να μείνεις πάντα μέσα σου παιδί, αν και είσαι νεότατη!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω σίγουρα δε φταίνε τα παιδιά..τα παιδιά απλά επιστρέφουν αυτά που έχουν πάρει και ποτέ δεν κατηγορώ τα παιδιά (όσο χρονών και να είναι) για τυχόν αχαριστία...απλά κάποιοι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους ως γονείς...
      Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι ο γονιός οφείλει στα παιδιά...και το λέω και σαν μάνα αυτό...αν εγώ δε δίνω αγάπη και προσοχή στα παιδιά μου, που θα τη βρουν να την επιστρέψουν?
      Σε αυτό είμαι μάλλον απόλυτη...
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  6. εύχομαι τα καλύτερα για τον μπαμπά σου Μαρία!
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Νάσια μου...
      Μου άρεσε η ανάρτηση για το δικό σου μπαμπά πολύ...
      όπως είπες κι εσύ..είμαστε τυχερές!!

      Διαγραφή
  7. Αγαπημένη ανάρτηση!!!
    Υπέροχα και τόσο συγκινητικά λόγια..προσπαθώ να διώξω τα δάκρυα απο τα μάτια μου...το ίδιο αισθάνομαι και εγω..τι κι αν δεν υπάρχει πια στη ζωή;εγω πάντα τον έχω δίπλα μου,μέσα στη δική μου ζωή!!!
    Καιρό τώρα ήθελα να γράψω για εκείνον,μα με πονά ακόμη η σκέψη του...ίσως όμως αν το τολμήσω,να πάω παρακάτω!!!
    Να χάιρεσαι τον γλυκό σου πατερούλη...και μη ξεχνάς να του χαρίζεις την αγκαλιά σου και τα φιλιά σου!!!
    Καλή μέρα**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ...
      Έτσι είναι..θα τον κουβαλάς πάντα μέσα σου...θα τον θυμάσαι πάντα και με έναν μαγικό τρόπο θα είναι εκεί δίπλα σου να σε στηρίζει...
      Καλή σου νύχτα...

      Διαγραφή
  8. Bewegend die Worte, groß der Post, wunderbar geschrieben...

    Lieben Gruß und Sonne im Herzen
    CL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. συγκινητική ανάρτηση-)))
    δεν έχει σημασία η ηλικία,αλλά το να είσαι καλός γονιός(σου μιλάει η πείρα)
    εγώ αν κάνω τέτοια άναρτηση θα κλάψει πολύς κόσμος.
    Εύχομαι περαστικά στο πατέρα σου,και σε συγχαίρω για αυτά που διάβασα.
    πολλά φιλιάάάάααααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ..
      Σίγουρα δεν έχει σημασία η ηλικία...
      φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  10. πολύ συγκινητική και όμορφη ανάρτηση
    να τον χαίρεσαι τον πατερούλη σου κι αυτός εσένα
    καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η αγάπη, όντως,δεν επηρεάζεται από όρια!
    Πανέμορφη ανάρτηση!
    Καλό μεσημέρι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, δεν έχει όρια, ούτε μπαίνει σε όρια...
      Σε ευχαριστώ πολύ..καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  12. και πάντα έτσι θα τον έχεις μέσα σου: γερό, δυνατό, ανίκητο!
    εύχομαι περαστικά του ολόψυχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Nα είναι πάντα γερός και να τον χαίρεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχη ανάρτηση! Υπέροχες μνήμες! Υπέροχα αισθήματα αγάπης..
    Με συγκίνησες!! Σ'ευχαριστώ! ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή μου φίλη δεν ξέρεις πόσο ταυτίστηκα με την ανάρτησή σου. Είναι σαν να διάβαζα περίπου την δική μου ιστορία...την δική μου σχέση μπαμπά-κόρης...εγώ δεν τον έχω πια κοντά μου αλλά νομίζω πως δεν έφυγε ποτέ...είναι εδώ και με προσέχει ακόμα...
    Εύχομαι ο μπαμπάς σου να ξεπεράσει το πρόβλημα υγείας και τον έχεις γερό και δυνατό δίπλα σου.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ...
      Ω, σίγουρα είναι εδώ και σε προσέχει...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Πολύ μου άρεσε αυτή η ανάρτηση. Έτσι είναι , ο μπαμπάκας παραμένει μπαμπάκας όσα χρόνια κι αν περάσουν.Εύχομαι να πάνε όλα καλά. Τι σύμπτωση....κι εγώ μυρίζω πάντα τα βιβλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό δεν ήταν ανάρτηση...ήταν εξομολόγηση...ήταν μαρτυρία αγάπης...ήταν...ότι κι αν ήταν με συγκίνησες απίστευτα... Εύχομαι ο μπαμπάς σου να ξεπεράσει γρήγορα το όποιο πρόβλημα υγείας έχει και να τον έχεις δίπλα σου να εισπράττει την αγάπη σου...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και για τα καλά σου λόγια και για τις ευχές!!

      Διαγραφή
  18. έκλαψα .... έχει περάσει και ο δικός μου μπαμπάς δοκιμασίες.. είναι καρκινοπαθής εδώ και 8,5 χρόνια...αλλά βγαίνει ως τώρα νικητής.... δεν μπορώ να πω κάτι άλλο... έκλαψα... δεν είναι παππούλης κι ας είναι 80 ο δικός μου! Σε νιώθω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να συνεχίσει να βγαίνει νικητής...όχι δεν είναι παππούληδες...είναι οι μπαμπάδες μας...και μεις τα κοριτσάκια τους!!

      Διαγραφή
  19. μια καλησπερα κι απο μενα, κοιταξα λιγο,μα δεν το διαβασα ολο,
    κλεισανε τα ματια μου απο δικες μου
    σκεψεις........
    οταν με ρωταγαν ποσο χρονω ειναι ο πατερας σου...δεν ηξερα να τους πω....δεν ειχε ποτε ηλικια ηταν παντα ο πατερας μου.....τιποτα πιο λιγο .............και με κοιταγαν περιεργα
    καποια μερα μετρησα,κι εγω, αναγκαστηκα....
    η μανα ακομα δεν ξερω ποσο χρονω ειναι.........

    να εισαι γερη και ευτυχισμενη........αυτο το δωρο σου κανανε κοιτα, να τους το δειχνεις ....και το εισπρατουμε και μεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρήκα το σχόλιο στα ανεπιθύμητα...
      Ετσι είναι όπως τα λες...απλά εύχομαι να μη μάθεις πόσο χρονών είναι η μάνα σου για πολλά πολλά χρόνια ακόμα..αν κατάλαβα σωστά το γιατί αναγκάστηκες να μετρήσεις...
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!!

      Διαγραφή
  20. Πολύ συγκινητική ανάρτηση! Εύχομαι να πάνε όλα καλά με τον πατέρα σου! Να σταθεί στα πόδια του, και να συνεχίσει να είναι πλάι σου, για πολλά χρόνια ακόμη!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. τόσο συγκινητική, τρυφερή και αγαπησιάρικη ανάρτηση! Όλη τη δύναμη του κόσμου να δίνει ο Θεός στο μπαμπά σου και γρήγορα να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει. Να είσαι κι εσύ καλά να τους χαίρεσαι και τους δυο γονείς σου για πολλά-πολλά ακόμη χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με δάκρυα στα μάτια σου γράφω πόσο γλυκός είναι ο πατερούλης σου και πόσο σε νιώθω.
    Εύχομαι να ξεπεράσει γρήγορα το πρόβλημα υγείας και να ακούσεις ακόμα πολλά αστεία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η αγάπη είναι το πιο ισχυρό δέσιμο σε μια οικογένεια.. και όταν υπάρχει αυτή, ακόμα και μια αγκαλιά, μια χειραψία είναι ικανά να σε "γεμίσουν". Να έχετε πάντα τη στήριξη ο ένας του άλλου και όλα θα είναι καλά. Περαστικά και εύχομαι να ξεπεράσει γρήγορα τα προβλήματα υγείας που τον απασχολούν. Και να θυμάσαι: είσαι πολύ τυχερή που τους έχεις και τους δυο! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Εύη μου..σε αυτό δεν μπορώ να πω..στάθηκα τυχερή...σε ευχαριστώ πολύ..φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  24. Η γράφη σου πάντα με συγκινεί αφάνταστα και τώρα ξέρω γιατί. Όταν σε έχουν αγαπήσει τόσο δυνατά και τρυφερά, μπορείς και συ να νιώσεις, να συγκινηθείς και να συγκινήσεις. Μακάρι όλοι οι μπαμπάδες του κόσμου να είναι σαν τον δικό σου! Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια...καλό φθινόπωρο να έχουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ συγκινητικό το κείμενο σου!
    Είσαι πολύ τυχερή που έχεις έναν τέτοιο μπαμπά!
    Σας εύχομαι γρήγορα περαστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή